Rehabilitacja

W The Pain Clinic skutecznie leczymy zaburzenia w obrębie narządu ruchu po urazach, przeciążeniach oraz w ostrych i przewlekłych stanach bólowych. Jesteśmy zespołem fizjoterapeutów i ortopedów ściśle współpracującym z lekarzami różnych specjalności. Dzięki współpracy skutecznie łączymy nowoczesne rodzaje terapii, docierając do przyczyny dysfunkcji. Dowiedz się, jakie usługi oferujemy!

Dlaczego warto skorzystać z usług The Pain Clinic?

Klinika rehabilitacyjno-ortopedyczna The Pain Clinic z Warszawy gwarantuje fachowe leczenie na najwyższym poziomie. Każdemu z naszych pacjentów możemy zaproponować zindywidualizowany plan rehabilitacji pod opieką wykwalifikowanego fizjoterapeuty – od prawidłowego rozpoznania problemu, przez proces terapii i profilaktykę. Członkowie zespołu kliniki stawiają na rozwój umiejętności i stałe podnoszenie kwalifikacji. Odwiedź naszą klinikę przy ulicy Przasnyskiej 9 i uwolnij się od bólu!

Rehabilitacja – czym jest i na czym polega?

Rehabilitacja to jedna z form kompleksowego wsparcia dla osób z różnego rodzaju dysfunkcjami narządu ruchu. Swoim zasięgiem obejmuje zespół metod leczniczych, które wpływają na korzystne zmiany w czynnościach wielu układów organizmu. Rehabilitacja zapewnia odpowiednie warunki do regeneracji uszkodzonych struktur, dzięki czemu może dać spektakularne efekty i pomóc pacjentom w powrocie do zdrowia. Dzięki właściwie dobranej terapii istnieje możliwość zmniejszenia lub całkowitego wyeliminowania skutków przewlekłych dolegliwości bólowych, urazów, kontuzji czy przeciążeń. Jej istotna rola opiera się także na profilaktyce i edukacji pacjentów, co pozwala znacznie opóźnić negatywne procesy degeneracyjne. Fizjoterapeuta na podstawie rozpoznanego schorzenia, wieku pacjenta oraz innych schorzeń towarzyszących dobiera odpowiednią formę terapii oraz jej intensywność. Czas rozpoczęcia rehabilitacji jest kluczowym czynnikiem wpływającym na efektywność leczenia.

rehabilitacja w warszawie

Kto powinien zgłosić się do fizjoterapeuty?

Do gabinetu fizjoterapeuty powinna zgłosić się każda osoba, która odczuwa różnego rodzaju dysfunkcje związane z narządem ruchu. Począwszy od bólu, który pojawia się sporadycznie, po przewlekłe dolegliwości, które znacznie ograniczają codzienne funkcjonowanie. Szczególnie szkodliwy dla funkcjonowania organizmu jest również długotrwały stres. Terapeuta pomoże w odnalezieniu źródła dyskomfortu. Rehabilitacja  to nie tylko proces usprawniający po urazach czy operacjach. To doskonała okazja, by zadbać o własne ciało i dowiedzieć się, w jaki sposób poprawnie je obciążać podczas ćwiczeń. Problemy, które w szczególności powinny skłonić nas do wizyty u fizjoterapeuty to:

• wszelkiego rodzaju bóle pochodzące z narządu ruchu, mięśni i stawów,
  • choroby zwyrodnieniowe stawów,
  • ograniczenia ruchomości stawów,
  • wady postawy – np. skolioza, płaskostopie, koślawość),
  • urazy ostre – skręcenia stawów, uszkodzenia mięśni i więzadeł,
  • przebyte zabiegi operacyjne – endoprotezoplastyka stawów, rekonstrukcje mięśni i więzadeł,
  • skutki przebytej choroby COVID-19 – problemy z oddychaniem, duszności,
  • dysfunkcje stawu skroniowo-żuchwowego – bruksizm, przeskakiwanie, ograniczenie ruchomości, trzaski,
  • napięciowe bóle głowy,
  • dolegliwości narządów wewnętrznych – refluks, wzdęcia, zaparcia.

Jak wygląda rehabilitacja w The Pain Clinic?

Proces rehabilitacji w naszym gabinecie zawsze poprzedzony jest wnikliwym wywiadem oraz ocenie funkcjonalnej pacjenta. Trafna diagnoza pozwala wyznaczyć indywidualny plan rehabilitacji, według którego oceniamy jej efekty. Zakres usług rehabilitacyjnych obejmuje:

Dla uzyskania jak najlepszych rezultatów w The Pain Clinic stosujemy wiele metod terapeutycznych po to, aby pacjent w możliwie najkrótszym czasie mógł wrócić do zdrowia i aktywności. Obejmują one między innymi:

• Terapię tkanek miękkich – metoda pozwala na zmianę konsystencji tkanek (mięśni, więzadeł, powięzi), co bezpośrednio wpływa na poprawę ruchomości i mechaniki, zwiększenie ukrwienia danego rejonu, a także wyciszenie receptorów bólowych.
  • Trening funkcjonalny – nowoczesna metoda treningowa, która polega na poprawie parametrów cech motorycznych – siły, szybkości, wytrzymałości i koordynacji. Dzięki temu poprawia się równowaga i czucie głębokie.
  • Kinezyterapia – polega na zastosowaniu gimnastyki leczniczej poprzez wykorzystanie odpowiednio dobranych do danego schorzenia ćwiczeń.
  • Masaż leczniczy – polega na mechanicznej stymulacji tkanek organizmu bezpośrednio przez skórę pacjenta. Stanowi idealną metodę terapeutyczną w niwelowaniu napięć mięśniowych, poprawia ukrwienie i trofikę, a także ma działanie rozluźniające.
  • Suche igłowanie – metoda leczenia bólu, która koncentruje się na miejscach wzmożonego napięcia włókien mięśniowych (punktach spustowych). Ma na celu odpowiedź układu nerwowego w postaci skurczu mięśniowego, a następnie rozluźnienie struktur.

Korzyści płynące z rehabilitacji

Wśród zalet rehabilitacji bez wątpienia należy zwrócić uwagę na możliwość odbudowy struktur mięśniowych oraz poprawę ruchomości stawów. Zastosowanie metod fizjoterapeutycznych pozwala w wielu przypadkach oddalić w czasie lub całkowicie uniknąć wykonania inwazyjnych zabiegów operacyjnych. Pozytywnym aspektem fizjoterapii jest także zmniejszenie konieczności stosowania środków przeciwbólowych, co chroni organizm przed skutkami ubocznymi. Sukces rehabilitacji wymaga ścisłej współpracy oraz zaangażowania ze strony terapeuty i pacjenta. Efekt końcowy jest dla chorego motywacją do walki o zdrowie i sprawność, co stanowi pozytywny aspekt psychologiczny. Fizjoterapia stosowana profilaktycznie chroni przed wieloma urazami, a tym samym pozwala uniknąć w przyszłości problemów z układem kostnym, mięśniowym, oraz ze stawami. Rehabilitacja to niezbędny element powrotu do życia społecznego i zawodowego.

Oferta rehabilitacji w warszawie

Rehabilitacja ortopedyczna

Fizjoterapeuci należący do zespołu naszej kliniki leczenia bólu, pracują z pacjentami dorosłymi, którzy cierpią z powodu zespołów przeciążeniowych, zmian zwyrodnieniowych, a także z pacjentami po urazach i zabiegach. Rehabilitacja ortopedyczna w naszej klinice wybierana jest przez sportowców z problemami przewlekłych kontuzji, a także osoby z dolegliwościami ze strony kręgosłupa, kończyn górnych i dolnych oraz stawów.

Rehabilitacja ortopedyczna proponowana przez naszą klinikę zawsze dopasowywana jest indywidualnie do potrzeb pacjenta. Na początku specjaliści z naszego zespołu przeprowadzają fachowy i dokładny wywiad, a następnie przygotowują plan działania.

Rehabilitacja pocovidowa

W czasach pandemii COVID-19 rehabilitacja organizmu po walce z wirusem stała się bardzo istotna. Rehabilitacja pocovidowa jest przydatna zarówno w przypadku osób, które przeszły zakażenie wirusem w sposób delikatny, jak i tych, którzy mieli poważne problemy zdrowotne z tego powodu. Jeśli interesuje Cię profesjonalna rehabilitacja pocovidowa w Warszawie, to zapraszamy do naszej kliniki. Ta usługa jest świadczona przez wyspecjalizowanych fizjoterapetów, którzy posiadają odpowiednią wiedzę na temat COVID-19 i problemów zdrowotnych, jakie występują u pacjentów po tej chorobie.

Rehabilitacja stawu skroniowo-żuchwowego(SSŻ)

Rehabilitacja stawów skroniowo-żuchwowych jest częścią kompleksowej rehabilitacji w ofercie naszej kliniki. Fizjoterapeuci z naszego zespołu przeprowadzają terapię SSŻ, która skupia się na rehabilitacji narządu żucia. Jego sprawność wpływa znacząco nie tylko na ludzką mowę, ale także na wygląd twarzy oraz komfort życia. Problemy ze stawami w tych okolicach twarzy mogą skutkować uciążliwym bólem głowy i karku, zaciskaniem szczęki, nocnym zgrzytaniem zębami czy szumami w uszach.

W naszej klinice w Warszawie rehabilitacja SSŻ prowadzona jest przez specjalistów z doświadczeniem, którzy przez wiele lat współpracowali ze stomatologami i ortodontami.  Dzięki temu mają oni odpowiednią wiedzę i umiejętności z zakresu terapii SSŻ, czyli leczeniu dysfunkcji stawów skroniowo-żuchwowych, które mogą być przyczyną wielu uciążliwych dolegliwości.

Igłoterapia

Igłoterapia to zabieg, który nazywany jest także suchym igłowaniem. Stosowany jest głównie u pacjentów z przeciążeniowym oraz ostrym bólem spowodowanym problemami mięśniowo-powięziowymi.

Suche igłowanie to metoda leczenia bólu, która koncentruje się na miejscach wzmożonego napięcia włókien mięśniowych, czyli na tak zwanych punktach spustowych. Ma ona na celu wzbudzenie odpowiedzi układu nerwowego w postaci zmiany stanu biochemicznego punktu oraz skurczu mięśniowego, który powoduje “rozluźnienie” tkanki.

Igłowanie wykorzystuje się do sprowokowania przebudowy tkanki przeciążonej na zdrową. Wykonywane jest zarówno na mięśniach jak i więzadłach. Powoduje, że tkanki stają się lepiej ukrwione, a organizm stymulowany jest do tworzenia nowych naczyń włosowatych. Podczas igłoterapii uwalniane są też w organizmie substancje (peptydy opioidowe), które dają, oczekiwany dla pacjenta, efekt przeciwbólowy.

Suche igłowanie w The Pain Clinic przeprowadzane jest przez specjalistów z doświadczeniem. Posiadają oni wiedzę teoretyczną i praktyczną oraz umiejętności, które pomogły w procesie leczenia bólu u niejednego pacjenta. Dzięki temu ten mini-inwazyjny zabieg przynosi ulgę i wolność od bólu.