Ból nadgarstka przy zginaniu

Leczenie bólu nadgarstka

Codziennie korzystamy z naszych dłoni, narażając je na liczne przeciążenia. Nadgarstek może boleć w różny sposób, ze zmiennym natężeniem i okolicznościach. Najczęściej zgłaszanym objawem jest ból nadgarstka przy zginaniu. Pod tym pojęciem może więc kryć się wiele rodzajów dolegliwości. Nie można ich lekceważyć, ponieważ brak odpowiedniego leczenia prowadzi do wystąpienia powikłań, ograniczających sprawność manualną dłoni.

W The Pain Clinic szybko i w skuteczny sposób pomagamy wyeliminować ból nadgarstka. Stosujemy szereg specjalistycznych metod, takich jak hydrodekompresja, iniekcje regeneracyjne, czy zabiegi kriolezji, które wspierają leczenie kontuzji. Nasi specjaliści pomogli już wielu osobom powrócić do pełni sprawności.

Dlaczego boli nadgarstek?

Budowa nadgarstka pod względem anatomicznym wyróżnia się wysokim stopniem skomplikowania nadgarstek tworzą liczne kości, więzadła i mięśnie. Niedyspozycja już jednej struktury może spowodować rozwój nieprzyjemnych dolegliwości, takich jak ból ręki, sztywność stawu i opuchlizna i ograniczenie ruchomości. Najbardziej dokuczliwe są skrajne zakresy ruchu: maksymalne zgięcie i wyprost nadgarstka lub złożone ruchy dłoni: zamykanie kluczem drzwi, pociąganie za klamkę, odkręcanie butelki lub słoika. Zmiany w obrębie nadgarstka mogą promieniować do palców, łokcia czy kręgosłupa szyjnego.

leczenie bólu nadgarstka przy zginaniu warszawa

Ból nadgarstka przy zginaniu jest nieswoistym objawem, dlatego można przypisać go wielu stanom chorobowym. Dolegliwości okolic ręki mogą być związane zarówno z samym nadgarstkiem, jak i być wynikiem schorzeń narządu ruchu. Do najczęstszych przyczyn bólu nadgarstka przy zginaniu należą:

• dysbalans mięśniowy w rejonie dłoni w wielu przypadkach dochodzi do zaburzenia balansu mięśni. Czynności, które wykonujemy na co dzień, w dużej mierze opierają się na ściskaniu dłoni w pięść, co ma wpływ na zwiększenie napięcia mięśni kłębu i kłębika oraz zmianę ustawienia śródręcza.
  • Zespół cieśni nadgarstka to jedna z najpowszechniejszych dolegliwości dotycząca obszaru nadgarstka. Powstaje w wyniku przewlekłego ucisku na przebiegający w kanale nadgarstka nerw pośrodkowy. Do takiej sytuacji dochodzi, gdy często powtarzana jest sekwencja ruchów zginających, co dotyczy m.in. osób, które przez wiele godzin obsługują klawiaturę komputera. Charakterystycznym objawem jest mrowienie i drętwienie dłoni oraz palców, zwłaszcza w nocy, a także ból podczas zginania ręki. Pacjent traci siłę mięśniową, co utrudnia wykonywanie wielu codziennych czynności.
  • Choroba de Quervaina to rodzaj zapalenia ścięgien, powodujących ból w okolicy nadgarstka. Schorzenie objawia się uciążliwym bólem zlokalizowanym u podstawy kciuka oraz bocznej części nadgarstka, który ulega nasileniu podczas wykonywania ruchów.
  • Dysfunkcje odcinka szyjnego kręgosłupa jedną z nich jest dyskopatia, czyli choroba krążka międzykręgowego. Dyskopatia może być skutkiem zmian zwyrodnieniowych kręgów szyjnych lub przepukliny krążka międzykręgowego. W jej przebiegu może dochodzić do podrażnienia lub ucisku struktur unerwiających kończynę górną, co objawia się bólami dłoni, zaburzeniami czucia lub pogorszeniem siły mięśniowej. Sprawdź, jak złagodzić ból kręgosłupa.
  • Zmiany o podłożu zwyrodnieniowym i reumatoidalnym w przebiegu zmian zwyrodnieniowych dochodzi do stopniowego ścieńczenia chrząstki pokrywającej powierzchnie stawowe. Wśród najczęstszych chorób reumatoidalnych atakujących nadgarstek należą RZS (reumatoidalne zapalenie stawów) oraz ŁZS (łuszczycowe zapalenie stawów). Do objawów charakterystycznych należą stany zapalne w obrębie nadgarstka – ból, zwiększone ucieplenie, obrzęk, sztywność poranna i zaburzenie funkcji nadgarstka.

Ból przy zginaniu nadgarstka bardzo często współwystępuje z innymi objawami, do których należą:

• parestezje uczucie drętwienia, mrowienia i pieczenia w obrębie dłoni,
  • obniżeniem zdolności manualnych trudności z wykonywaniem precyzyjnych ruchów,
  • osłabienie chwytu dłoni,
  • zaniku mięśnia kłęba kciuka lub kłębiku,
  • problemów z odróżnianiem ciepła od zimna podczas dotyku.

Diagnostyka bólu nadgarstka przy zginaniu

W The Pain Clinic wiemy, że podstawą skutecznego leczenia jest trafne rozpoznanie przyczyny. Pacjenci, którzy trafiają do naszego gabinetu, mogą liczyć na kompleksowe wsparcie. Diagnostyka bólu nadgarstka rozpoczyna się od szczegółowego wywiadu – lekarz lub fizjoterapeuta, chcąc poznać wszystkie okoliczności schorzenia, skupia się na wywiadzie dotyczącym:

• określenia stopnia nasilenia bólu, jego charakteru, częstotliwości oraz czynników go wywołujących,
  • ustalenia współwystępowania innych objawów: ograniczenia ruchomości, bólu, obrzęku,ucieplenia, zaczerwienienia stawu,
  • współwystępowania innych chorób układowych,
  • historii chorobowej rodziny, w szczególności dotyczącej występowania chorób reumatycznych oraz zwyrodnieniowych.

Po wywiadzie przychodzi czas na badanie palpacyjne. Specjalista bada ruchomość nadgarstka, napięcie mięśniowe i czucie. Pomocne w tym mogą być testy różnicujące. Wsparciem w diagnozowaniu dolegliwości są badania obrazowe: USG, EMG (elektromiografia), MRI (rezonans magnetyczny) oraz RTG. W przypadku bólu nadgarstka ciężko podać jeden schemat leczenia, ponieważ wszystko zależy od przyczyny występowania dolegliwości. Lekarz na podstawie zebranych informacji zaproponuje dalszy model terapii.

Fizjoterapia bólu nadgarstka w The Pain Clinic

Fizjoterapia w naszym gabinecie obejmuje wszelkie obszary ciała, które mogą wpływać na wystąpienie dolegliwości bólowych nadgarstka. Rehabilitacja ręki skupiona jest głównie na zapewnieniu jak najlepszych warunków do regeneracji tkanek oraz do uzyskania pełnego, bezbolesnego zakresu ruchu. Celem terapii jest odciążenie struktur nadgarstka poprzez wyrównanie dysbalansu mięśniowego w obrębie dłoni. Koncentracja na obszarze dolegliwości jest tym przypadku równie ważna, jak holistyczne spojrzenie na powiązane elementy, dlatego skupiamy się zarówno na dłoni, jak i innych strukturach łokciu, barku oraz kręgosłupie. Działania fizjoterapeutów obejmują:

• mobilizacje stawowe i tkankowe,
  • techniki przywracające odpowiednią ruchomość stawową i powięziową,
  • techniki normalizujące właściwą funkcję nerwów.

ból nadgarstka przy zginaniu warszawa

Ile kosztuje leczenie bólu nadgarstka w The Pain Clinic?

Koszty leczenia uzależnione są od rodzaju zastosowanej terapii. Konsultacja lekarska, podczas której lekarz przeprowadza wywiad, wykonuje USG nadgarstka, określa przyczynę dolegliwości i planuje dalsze leczenie wynosi ok. 300 zł.

Umów się na wizytę diagnozującą ból nadgarstka. Skorzystaj z The Pain Clinic w Warszawie

Dokucza Ci ból nadgarstka przy zginaniu? Obserwujesz narastające objawy mrowienia, drętwienia, przedmioty stają się ciężkie i trudno jest Ci utrzymać je w dłoniach? W The Pain Clinic możesz liczyć na kompleksową diagnostykę i leczenie bólu nadgarstka. Nie pozwól, aby dolegliwości przybrały na sile!